سایز کت و شلوار

برای انتخاب سایز مناسب کت و شلوار خوب است به موارد ذیل توجه شود.

سرشانه
درز کت باید به طور طبیعی بر روی شانه قرار گیرد.

 

fashion1

 

کمر
اندازه دور کمر کت باید کاملا متناسب باشد، چرا که در غیر اینصورت ظاهر نامناسبی برای شما ایجاد می‌کند.

 

fashion2

 

طول کت
هر چه قد کت کوتاه‌تر باشد، ظاهر غیررسمی‌تری ایجاد خواهد کرد و کت بیش از حد کوتاه باشد، سبب به وجود آمدن ظاهر نامتعادلی خواهد شد.

 

fashion3

طول شلوار
جایی که شلوار با کفش تماس دارد و تا می‌شود، نقطه‌ی “شکست” نامیده می‌گردد. یک شکست متوسط به این معنا است که پاچه‌ی‌ شلوار اندکی تا می‌خورد، اما هنوز هم در حین نشستن، مقداری از جورابتان قابل مشاهده خواهد بود. شکست بیش از حد می‌تواند شلوارتان را گشاد نشان دهد.

fashion4

 

تناسب یقه‌‌ی پیراهن و کت با یکدیگر
یقه پیراهن باید تقریبا با پوست تماس یابد، اما نباید باعث انقباض گردن شود و یا خفه کننده باشد. این ترکیب یقه باید کاملا راحت باشد.

 

fashion5

طول آستین کت و پیراهن
نمایش ۴/۱ تا ۲/۱ اینچ از سرآستین پیراهن (هنگامی که بازوهای در دو طرف آویزان شده است)، اندازه‌‌ی ایده آلی به شمار می‌رود. برای پیراهن، طول آستین باید به استخوان مچ دست رسیده و به کف دستتان نرسد.

fashion6

بخش نشیمنگاه شلوار
شلوار نیز می‌‌‌‌تواند نقش حیاتی و مهمی را در ظاهر کت و شلوار شما ایفا کند. یک بخش نشیمنگاه مناسب، مهم‌‌‌‌تر از راه رفتن و نشستن در هر نقطه‌‌‌‌ای است. اگر شلوار تنگ باشد، پس دست نمی‌‌‌‌تواند به راحتی داخل جیب قرار گیرد، و یک شلوار بیش از حد شل و گشاد نیز می‌‌‌‌تواند منجر به بروز چین و چروک شده و همچنین، زیبایی یک کت متناسب را از بین ببرد.

fashion7

دور کمر شلوار
یک دور کمر گشاد که توسط کمربند نگه داشته شده است، گزینه‌‌‌‌ی ایده آلی نیست؛ اما حتی این وضعیت هم بهتر از دور کمری است که بسیار تنگ است.

پاچه‌‌‌‌های شلوار
شلوار مخصوص کت و شلوار به ندرت می‌‌‌‌تواند در حین خرید یک لباس آماده به طور کامل با اندازه‌‌‌‌های هر شخص تناسب داشته باشد. آنها معمولا طولانی‌‌‌‌تر از حد مناسب برش داده شده و به خیاطی نیاز دارند. همچنین، برش مدرن و مستقیم‌تر، سایه‌‌‌‌ی صاف و براقی را در ظاهر ایجاد نماید.

طول پیراهن
پیراهن‌‌‌‌های دکمه‌‌‌‌ای معمولا از یک طول اضافی برخوردار بوده و بدین وسیله با حرکت ، از شلوار خارج نمی‌‌‌‌شوند. اما زمانی که این پیراهن‌‌‌‌ها داخل شلوار قرار نگیرند، لباس ظاهر نامناسبی پیدا خواهد کرد. پیراهن‌‌‌‌هایی که به شکلی طراحی و دوخته شده‌‌‌‌اند که داخل شلوار قرار گیرند، نباید بیش از چند اینچ بعد از کمربند امتداد داشته باشند.

اندازه‌‌‌‌ی زیربغل
اگر زیربغل کت بیش از حد پایین باشد، زمانی که بازوی بالا آورده شود، کل کت و شلوارتان حرکت خواهد کرد. بنابراین در کل می‌‌‌‌توان گفت بهتر است کتی با برش زیربغل بالا و متناسب انتخاب شود.

fashion8

انتخاب عاقلانه‌‌‌‌ی پارچه
استفاده از یک پارچه‌‌‌‌ی مناسب برای دوخت کت‌وشلوار می‌‌‌‌تواند یک راحتی واقعی به شخص استفاده کننده اعطا کند. اگر تمام اندازه‌‌‌‌گیری‌‌‌‌ها درست و مناسب بوده، اما پارچه به اشتباهی انتخاب شود، پس تنها هزینه‌‌‌‌ی زیادی هدر رفته است.

.

.

منبع: http://plus.romis.com